Wednesday, April 30, 2008

Srpski nacionalni savjet:Izmedju Ustava i normi vladajuceg Kju Kluks Klana

Da bi se definisala ustavna pozicija srpskog naroda u Crnoj Gori neophodno je pogledati:

***Preambulu Ustava gdje se kaze:
- da smo kao slobodni i ravnopravni građani, pripadnici naroda i nacionalnih manjina koji žive u Crnoj Gori: Crnogorci, Srbi, Bošnjaci, Albanci, Muslimani, Hrvati i drugi, privrženi demokratskoj i građanskoj Crnoj Gori.

***U dijelu clana 79. Ustava pise:
- pripadnicima manjinskih naroda i drugih manjinskih nacionalnih zajednica jemče se prava i slobode koja mogu koristiti pojedinačno i u zajednici sa drugima:1) na izražavanje, čuvanje, razvijanje i javno ispoljavanje nacionalne, etničke, kulturne i vjerske posebnosti;2) na izbor, upotrebu i javno isticanje nacionalnih simbola i obilježavanje nacionalnih praznika;3) na upotrebu svog jezika i pisma u privatnoj, javnoj i službenoj upotrebi;4) na školovanje na svom jeziku i pismu u državnim ustanovama i da nastavni programi obuhvataju i istoriju i kulturu pripadnika manjinskih naroda i drugih manjinskih nacionalnih zajednica;...

***U clanu 2. predloga Zakona o manjinskim pravima i slobodama (izvedenog iz cl. 79. Ustava), stoji definicija manjinskog naroda:
- Manjina, u smislu ovog zakona, je svaka grupa državljana Republike, brojčano manja od ostalog preovlađujućeg stanovništva, koja ima zajedničke etničke, vjerske ili jezičke karakteristike, različite od ostalog stanovništva,...

Gdje je Zakon o pravima i slobodama preovladjujucih naroda?Da rezimiramo- u konfuznom diskriminatorskom Ustavu Crne Gore stoji da u Crnoj Gori zive narodi i nacionalne manjine. Potom su pobrojani svi narodi, pri cemu nije decidno receno - ko su narodi, a ko nacionalne manjine? U Zakonu o manjinskim pravima i slobodama- manjina je definisana kao "grupa drzavljana koja je brojcano manja od preovladjujuceg stanovnistva".
Logicno se namece sledece pitanje- na koga konkretno se odnosi Zakon o manjinskim pravima i slobodama, i sta se podrazumijeva pod definicijom- da je manjina svaka grupa drzavljana Republike, brojcano manja od preovladjujuceg stanovnistva? Sta znaci termin- preovladjujuce stanovnistvo?Da li su to Crnogorci i Srbi?
Ako su Srbi i Crnogorci preovladjujuce stanovnistvo, tada se namece jedno vazno pitanje: Zbog cega nije donesen Zakon o pravima i slobodama preovladjujuceg stanovnistva?
Pitanje postavljam iz jednog razloga- cinjenica je da se u Crnoj Gori krse osnovna nacionalna prava Srba, koji su jedan od dva clana "preovladjujuceg naroda".
Na drugoj strani, Zakon o manjinama se donosi da bi se one zastitile od preovladjujucih naroda- Srba i Crnogoraca, koji bi logicno, po automatizmu, imali sva ta prava i jos titulu - preovladjuceg ili konstitutivnog naroda. Ispada, da su Srbi, kao preovladjujuci narod, izbaceni iz sistema posebne nacionalne zastite kroz Ustav, jer je logicno da imaju sva nacionalna prava. Politicka realnost je pokazala da je glavni protivnik za ostvarenje nacionalnih prava Srba drugi preovladjujuci narod, tj. njegovi ekstremni predstavici u vlasti. Upravo zato je i pokrenuta ova prica o neophodnosti zastite Srba, i nalazenja mehanizama za ostvarivanje srpskih nacionalnih prava u punom kapacitetu. Nas problem nije u manjinskim narodima, vec u drzavnom sistemu koji su osmislili ekstremni predstavnici drugog preovladjujuceg naroda, smatrajuci sebe nekim nadobudnim arijevcima. Problem je, dakle, u drzavnom Kju Kluks Klanu i njegovim antidemokratskim projekcijama..

Krsenje ustavnih prava Srba

Stavljanjem srpskog jezika u clanu 13. Ustava na nedostojno mjesto "ostalih jezika", kao i clanom 4. Ustava, koji se odnosi na drzavne simbole, grubo je naruseno pravo Srba, jer medju dva "preovladjujuca naroda" nije postavljen znak jednakosti..
Ako su preovladjujuci narodi jednaki- tada pitanje definisanja jezika i simbola mora biti opsteprihvaceno, i stvoreno konsensusom od strane dva preovladjujuca naroda.
Clanovima 4., 13., 14., kao i preambulom Ustava- grubo su narusena prava Srba i zato mi taj ustav nazivamo - diskriminatorskim i pocijepanim.
Medjutim, u realnoj praksi se desilo da su clanovi Ustava koji garantuju svim narodima i gradjanima punu ravnopravnost- grubo i nekaznjeno pogazeni od strane vladajuce garniture, naravno, opet, na stetu Srba.Pokusaj ukidanja Odsjeka za srpski jezik i knjizevnost- takodje je atak na identitet Srba, a suprotan je clanovima Ustava 79. i 80.- koji jemce pravo na identitet i zabranjuju nasilnu asimilaciju prema svakom narodu.
Postupci Ljubise Stankovica, visokog funkcionera SDP i rektora Univerziteta Crne Gore, koji je fakticki ukinuo autonomiju ove visokoskolske institucije, a koja se jemci 76. clanom Ustava- bio je priprema za napad na Odsjek za srpski jezik i knizevnost na Filozofslom fakultetu u Niksicu.
Napadi na Mitropoliju crnogorsko primorsku, ciji su vjernici i Srbi, ali i Crngorci koji govore srpskim jezikom, u direktnoj su suprotnosti sa clanovima Ustava- 10, 14 i 24.
Etnicka ciscenja Srba u drzavnoj administraciji Crne Gore, sudstvu, tuzilastvu i policiji najgrublje, pa cak i monstruozno, narusavaju 6., 7. i 8. clan aktuelnog Ustava, ali i zdravi smisao i prirodnu logiku- praveci od drzavnih organa svojevrsni sovinisticko geto..
Iz svega toga se moze izvesti zakljucak da su preambulom Ustava, kao i clanovima 4, 13 i 14, grubo narusena nacionalna, jezicka i vjerska prava Srba, koji se u Zakonu o manjinama indirektno tretiraju kao jedan od "preovladjujucih naroda".
Na drugoj strani, vladajuca drzavna struktura je na stetu Srba grubo nasrnula na clanove Ustava: 6, 7, 8, 10, 14, 24, 76, 79 i 80, koje je sama donijela, i usla u direktni konflikt sa sa clanom 55. Ustava kojim je- zabranjeno djelovanje političkih organizacija ciji je rad usmjeren na kršenje zajemčenih sloboda i prava ili izazivanje nacionalne, rasne, vjerske i druge mržnje i netrpeljivosti. Ispada da bi po Ustavu trebalo zabraniti politicki rad vladajucoj koaliciji partija DPS-SDP, jer su grubo narusili Ustav koji su sami donijeli?! I to je jos jedan apsurd danasnje politicke situacije u Crnoj Gori.

Neophodnost stvaranja Srpskog nacionalnog savjetaU zastiti nacionalnih, vjerskih , jezickih i ostalih interesa srpskog naroda kao neophodnost se namece stvaranje Srpskog nacionalnog savjeta, sto je propisano clanom 79. Ustava, i sto treba da bude sprovedeno u skladu sa Zakonom o manjinskim pravima i slobodama.
Zasto?
Zato sto ne postoje drugi mehanizmi, koji bi bili utvrdjeni konfuznim Ustavom i kontraverznim Zakonom o manjinama.
Po osnivanju Srpskog nacionalnog savjeta, treba da se otvori nova prica o pravima naroda u Crnoj Gori. Srpski nacionalni savjet treba vlastima da predoci par novih momenata.
Prvo- da se ulaskom Srba u Savjet za manjine potpuno rusi drzavni koncept diskriminacije srpskog naroda, te da se moraju ispostovati clanovi Ustava 6, 7, 8, 10, 14, 24, 76, 79 i 80, kao i pozvati na odgovornost svi koji su te odredbe Ustava krsili na stetu Srba.
Drugo- da ce predstavnici Srba u Savjetu za manjine predstavljati vise gradjana Crne Gore nego sto ih predstavljaju svi ostali clanovi Savjeta za manjine zajedno.
Trece- da ce Savjet za manjine sa Srbima predstavljati 60 odsto gradjana Crne Gore u punom nacionalnom kapacitetu, a u jezickom smislu cak 90 odsto gradjana. Samim tim ce Savjet za manjine postati Savjet zbirne vecinu naroda i gradjana Crne Gore u procentu od 60 odsto.
Protivljenje srpskih partija novim konceptimaMoramo uzeti kao politicku realnost cinjenicu da u srpskim partijama u Crnoj Gori postoji veliko protivljenje stvaranju Srpskog nacionalnog savjeta. Te partije smatraju da Srbi nisu i nece biti nacionalna manjina, previdjajuci da u Crnoj Gori nema vecinskog naroda, vec samo brojniji ili manje brojni manjinski narodi. Moja pozicija je da Srbi trebaju da iskoriste sve mehanizme da dodju do svojih nacionalnih i gradjanskih prava, ne obracajuci paznju na zamrsene terminoloske odrednice proslih vremena. Srpske politicke partije nemaju politicke mehanizme da zastite srpski narod od najezde sovinista iz vlasti, te samim tim one moraju priznati da srpski narod ima pravo da se zastiti drugim mehanizmima. Mi, naravno, ne trazimo od srpskih politickih partija i njihovih lidera da mijenjaju misljenje, neka oni i dalje tvrde da su Srbi jedan od dva "preovladjujuca naroda", istorijski konstitutivni narod- sto je tacno, ali trazimo da nam ne vezu ruke svojim pristupom negiranja naseg prava da idemo drugim putem i razvijamo novi koncept.
U Savjet za manjine imaju namjeru da udju sa procentima: Bosnjaci- 9,41% , Muslimani-4,27% , Albanci- 7,09% i Hrvati-1,05% stanovnistva- koji zajedno predstavljaju 21,82 odsto stanovnistva Crne Gore, a Srpski nacionalni savjet bi predstavljao cak 32 odsto gradjana srpske nacionalnosti koji zive u Crnoj Gori. Samim tim je prica o terminoloskom definisanju Srba izlisna, jer je moc i snaga srpskog naroda u suprotnosti sa eventualnim politickim kalkulacijama prizemnog karaktera.
Pozitivni efekti stvaranja Srpskog nacionalnog savjetaKao prvo, diskriminatorske norme 4., 13., 14., pocijepanog Ustava iz 2007. godine bi bile u velikoj mjeri eliminisane pozitivnim normama 6., 7., 8., 10., 14., 24., 76., 79. i 80. clana Ustava..
Najvazniji realni efekt stvaranja Srpskog nacionalnog savjeta bi se reflektovao pokretanjem pitanje diskriminacije Srba u drzavnim organima Crne Gore, sudstvu, tuzilastvu, policiji i ANB. Samo taj momenat bi drasticno izmijenio opstu politicku i drustvenu situaciju u Crnoj Gori.Zastita srpskog jezika, Odsjeka sa srpski jezik i knjizevnost, kao i uvodjenje srpskog jezika u skole bila bi ustavna obaveza vlasti- potpomognuta nasim tvrdim stavom. Sve ulice, kao i toponimi, bi automatski morale da se ispisu na srpskom pismu- cirilici, jer su Srbi znacajana vecina ili manjina u skoro svim gradovima Crne Gore. Istorijski falsifikati, koji se provlace u udzbenicima istorije za skole, bi bili pod udarom Srpskog nacionalnog savjeta, i morali bi biti promijenjeni. Vlast bi bila obavezna da obezbjedi i preda budzetska sredstva za razvoj starih, i formiranje novih srpskih nacionalnih institucija.
Dakle, samo sa tim dijelom, nisam sve nabrojao, izmijenila bi se opsta politicka klima u Crnoj Gori, a oni koji su u medjuvremenu protivustavno krsili prava Srba nasli bi se pod udarom sudskih organa, sa mogucnoscu da sve to ode pred Medjunarodni sud pravde u Strazburg. Ne treba zaboraviti cinjenicu- Srpski nacionalni savjet bi bio institucija drzavnog sistema, sa zadatkom da citav drzavni sistem koji je truo i diskriminatorski natjera na radikalne izmjene, i to najtvrdjim oblikom insistiranja na postovanju prava Srba, po Ustavu i svim medjunarodnim konvencijama.
Srpske politicke partije u izmijenjenim okolnostimaSa stvaranjem Srpskog nacionalnog savjeta, i prvim pozitivnim pomacima vezanim za status i identitetska prava Srba- srpske partije u Crnoj Gori bi imale mogucnosti za siroku lepezu politickog uticaja i djelovanja. Nema potreba naglasavati da bi sa ispunjenjem poslednjeg pozitivnog clana Ustava, koji se odnosi na prava naroda i gradjanina, srpske partije imale jos vecu mogucnost da izbore za Srbe status nekakvih dodatnih prava i sloboda "preovladjujuceg naroda"- u skladu sa svojim vidjenjem terminoloske odrednice koju zastupaju. Nas je slogan- prava i slobode odmah, u punom kapacitetu, a termin neka svako definise kako hoce, ucitavajuci da ogromnu trecinu stanovnistva Crne Gore cine upravo Srbi.
Mi kazemo- ima nas mnogo, i u tom obimu moraju biti ispostovana sva nasa prava, ukljucujuci budzetski novac i radna mjesta u svim organima drzave uprave. Pozitivno titulisanje ostavimo srpskim politicarima. Eventualno negativno titulisanje ostavimo vlastima da ga traze u svom pocijepanom Ustavu. Srpski nacionalni savjet formirajmo odmah, i natjerajmo zakonskim sredstvima da svi postuju prava Srba.

No comments: