Sunday, July 26, 2015

Полемика о Секули Дрљевићу са Ђуром Вучинићем

Војин Грубач Секулу је откачио и Крсто Зрнов Поповић, а и устаници у Тринаестојулском устанку. На крају су га убили ловци на нацисте!

Djuro Vucinic Bravo g V. Grubac,cetnici su ti lovci na naciste ,jeli!.Zasto posteno ne recci :ubili( zaklali njega i zenu mu ) su ga u zajednickom dogovoru ustase i cetnici .To je jedina istina koja se sakriva !
 
Војин Грубач Господине Вучинићу, како коменаришете начин и функцију ловца на нацисте који је убио Макса Лубурића? Ево свједочења: "Десет и двадесет и пет. Син му Тончи Лубурић донео новине и оде у цркву. Макс ми тражи да му скувам кафу. Кафа готова за три минуте. Прах који сам добио био је лош. Растопио се у кесици коју сам држао за појасом. Морао сам прстом да га мажем на шољу. Руке сам прао пет пута. Узмем чекић, који сам донео из собе, ставим га за појас и однесем генералу кафу. Двадесет и пет до једанаест. Макс пије кафу. Ја држим чекић у панталонама. Пије. Ништа. Попи све и ништа. Однесем шољу у кухињу. Извадим чекић и ставим га на судоперу. Хтео сам да одем у собу по штанглу. Јебем ти прашак! Штангла је најбољи лек, као за Хрвоја Урсу у Франкфурту. У десет до једанаест Макс ме зове: „Илија, мени је зло!“
Видим поцрнео као земља. Диже се и повраћа. Поведем га у кухињу на чесму. Он повраћа у судоперу, а ја му руком пљускам воду по лицу. У трен узмем чекић и лупим га по челу: „Туп!“ Макс паде као свећа. Мислио сам више се дићи неће. Кад ме он погледа као звер. Замахнем опет чекићем, а он диже руке да се заштити. Ја викнем: „Мајку ти јебем усташку. Овако си ти маљем убијао децу у Јасеновцу! Видиш што те чека!“
Погоди га чекић кроз прсте у чело. Пуче лубања. Извучем чекић из главе и окренем се. Одем до врата да проверим да ли сам их добро закључао. Кад се вратим у кухињу, Макс устао и дахће као животиња. Сто кила у њему. Узмем ону штанглу, па га распалим по челу. Пуче глава као лубеница. Крв се расу по кухињи. Макс тресну доле као да је пао са сто метара висине. Пукнем га још једном. Он се умири. Умотам га у деку. Макс отежао, једва га довучем под отоман. Фино сам га спаковао да га брзо не нађу." (Илија Станић, сарајевски криминалац и сарадник УДБЕ као син усташе и због тога под сталним надзором југословенске тајне полиције, био је идеалан кандидат за удбашког егзекутора).
 
Djuro Vucinic Lako komentarisem.Srpska posla,jos od Nemanje ste se tako naucili obracunavat ,i vass nacionalni soj i Hrvatski nacionalni soj.Zato se i ne trpite i koristite iste metode.Kazite mi g Grubac ,dje tako nasto imate u crnogorskoj istoriji .Crnogorci su se klali nozevima ,ali oci u oci .No posto je povod Sekule Drljevic,mislim da Vam je poznata presuda zemaljskog suda u Zagrebu. U rubrici ucinjeni zlocini : stoji "nepoznati".Mislim niko ih nije sakrivao.Tokom rata nije ni pistolj nosio . Na pitanje zasto,odgovorio je ... "svako naoruzanog covjeka ima pravo da ubije ".Sav mu je zivot bio kontraverzan,od podrske Podgorickoj skupstini do Petrovdanskog Sabora .Njegov gnjev ga je odveo u tu kontraverzu.Gnjev zbrisane Crne Gore nakon 1918 god i njegovog pogresnog ucesca u toj podvali ...
Војин Грубач Уједно, мислим да су се говорници на скупу о Дрљевићу испроваљивали и направили циркус од себе. Смије им се цијела Црна Гора. Да није било НДХ у облику у којем је постојала, свакако злочиначком, не би било устаника против ње, а вјероватно би мање било и партизана и четника.
У том смислу, бар колико познајем ситуацију, Крсто Зрнов није требао бити убијен, већ су га требали пустити да живи на начин како жели, јер није представљао опасност иако је био наоружан. Никакве хајке на Крста ни је требало бити. Што се тиче чиновника НДХ све сам рекао. То што је НДХ направила неће се смирити ни за хиљаду година.

Djuro Vucinic Komunizam je bio trend kao organizacija nakon pada Carske Rusije ,bez dileme u startu anarhisticka .Na primjeru predratne YU ,pravi razlog za njeno postojanje i organizaciju partizana 1941 god .To je bilo "nacionalno olsobodjenje".Nije mi ni dans jasno zasto neko sprecava odredjenu naciju na svoju zasebnost i proizvodi tenzije .
 
Војин Грубач Комунизам није био тренд. У Тринаестојулском устанку у Црној Гори је учествовало 25 000 некомуниста, 2000 комуниста и 5 000 скојеваца. Укупно 32 000 бораца. Дакле, није био тренд.
 
Djuro Vucinic Sto se Krsta tice ,meni je licno general Kapicic kazao da ni Josip Broz nije bio za likvidaciju Krsta .No ubio je covjeka u samoodbrani i reagovalo se emotivno.Smijesno bi bilo da je mladi Mugosa poginuo od Krsta ,a da Brajovic i Milatovic ostanu zivi a svi su zajedno napravili zasjedu,crnogorska posla ...
 
Војин Грубач Смијешно је то што оправдавате убице Крста Зрнова. Ако нису били за ликвидацију Крста тада нису смјеле бити хајке на њега. Он је био частан официр и није представљао опасност.
 
Djuro Vucinic Oko ucesca komunista i nekomunista se slazem,ali su bili organizatori ustanka ,u tom smislu kazem trend .13 jul nije samoorganizovan,niti ja vjerujem u samoorganizaciju bilo cega ...
Војин Грубач Комунисти су били организатори устанка, али да није било 25 000 некомуниста то би била нека омања акција и лако би била угушена. Тако се и планирало, неке мање чарке и ништа више.
 
Djuro Vucinic Ja ubice Krsta ni u kom slucaju ne opravdavam .Naprotiv .Fino kazem ,emotivno su reagovali.Njih dvoica su vjerovatno imali osjecaj da ga treba ubiti ,pa su pogibiju Mugose iskoristili da ga ubiju ,to kazem.Da je bilo drugacije pokusali bi ga zarobiti i Krsto bi lezao u zatvoru zbog tog ubistva ,ili mozda osudjen sudom na smrt.Komunisti nijesu mogli podnijeti sto je Krsto bio narodu omiljeniji od njih ...
 
Војин Грубач Понављам, мислим да хајке никако није требало бити. Осим тога, комунисти су у Црној Гори лијевим скретањима сами себе довели у тешку ситуацију и постали неомиљени у народу.
 
Djuro Vucinic Pa general Vojo Kovacevic je u knjizi "Pod otvorenim nebom " prvi smogao snage da opise tih godina lijeve greske,posebno 1942 god . Tamo sve stoji,nema se sto komentarisat ,sve je napisano od strane aktera.
 
Vladimir Nano Popovic Kreten nevdjeni koji ne zasluzuje da mu se ime pomene. Muljao politicki kako mu odgovaralo a onda bjezi ka pi..a iz zemlje....
 
Војин Грубач То нису биле лијеве грешке, то су били неразумни злочини. Боље би било да су признали да је послије гушења Тринаестојулског устанка требало престати са свим операцијама, јер је становништво могло бити истријебљено. Послије непотребне Пљеваљске битке десио се крај...
 
Djuro Vucinic Vladimire i ja sam tako mislio o Sekuli .Nijesam mogao od gadluka koji je nastao hajkom po njemu ,nista uzeti i procitati o njemu . Medjutim ,procitavsi knjigu "Politicka miso S. D. ",punu faktografskih podataka od dr Danila Radojevica ,procitao sam nakon toga sve sto sam mogao pronaci ,pa cak i njegove tekstove u "ustaskom novinama " koje je uredjivao glavom i bradom Gustav Hrklec,poslije rata nacionalni Hrvatski knjizevnik .Svi smo ga imali u citankama . Saradjivao je i Augustincic u tom listu.Kao vajar 1942 god izvajao je poprsje Pavelica ,a kasnije nakon rata i Josipa Broza. Sve je to kontraverzno .Sad pitam zasto je Sekule najkontraverzniji .Samo da neko ne pomisli da opravdavam nacin organizacije 12 julskog Petrovdana ,ali o tome ipak imam svoje misljenje...
 
Војин Грубач Господине Вучинићу, постоје разне варијанте, ако говоримо о варијантама, рецимо хрватским... "Jedna od mogućnosti rješenja ranijeg dogovora Churchill - Staljin bila je i podjela bivše Jugoslavije na dvije interesne sfere, jer Britancima je strateški cilj kontrolirati cijeli Jadran, žilu kucavicu prema Bliskom Istoku. Tito je saznao za plan saveznika te već u ožujku 1943. godine prvi puta dolazi do separatnog mira između Njemačke i partizana. U Zagrebu u Eksplanadi vođeni su tajni pregovori između njemačkog opunomoćenog generala u Hrvatskoj, Gleisea von Horstenaua, te Milovana Đilasa, Koče Popovića i višestrukog agenta Vladimira Velebita, kao izaslanika Josipa Broza. Dogovor je postignut da se zajedničkim snagama Titovi partizani kao „ljuti antifašisti“ i njemačke oružane snage suprotstave eventualnoj savezničkoj invaziji na hrvatskoj obali." Наравно, немам коментар на ову причу... На Јалти је била договорена подјела Југославије, фактички до Загреба је све требало бити совјетско.
 
Djuro Vucinic U ratu i politici se ne biraju saveznici da bi se naum ostvario . Kasnije to sredjuje istorija i svakome svoje mjesto daje .Mi sad ne mozemo nista promijeniti .Ali mi je zasigurno drago sto u Yugi u kojoj sam proveo lijepu mladost,jer nijesam ovako drasticno osjecao pritisak cetnika i partizana ,nije bilo ni Engleza ni Rusa . Josip ih je iza zice ostavio ,i napravio haos sa nesvrstanima .Tako su mu sipali i jedni i drugi da to stanje zadrzi "samo da ne budu oni drugi sa njim ". Mi takve pametne politicare nemamo.Sad je Crkva na djelu. Pravoslavna sabornost istovjernih i nacionalna osobenost svetskog katolicanstva.Obje vode u rat. No dako to ne docekam ,a fino vidim svi su zzedni krvi. Pravoslavci nemaju osjecaj za racionalnost, ali zato imaju za "inaccenje i pizmu ".
Војин Грубач Господине Вучинићу, ја не видим притисак партизана и четника, јер су ти покрети давно нестали. Моје је мишљење да нису требали постојати, а сада констатујем да их нема. Једини устанак који је требао бити у Другом свјетском рату је устанак против НДХ са једним циљем, да се престане прогон народа. Остало је све било сувишно. .
Djuro Vucinic Ja jos nesto vazno vidim ,kako recce dr Milenko Perovic "dje ima cetnika ( danas uvijek mislim na ideologiju) tu nema Crne Gore
Војин Грубач Миленко Перовић је демагогог и љубитељ монолога. Никада није смио ући у полемику да се провјере његови ставови.
Djuro Vucinic Mozda Vama to tako izgleda g Grubac ,ali stogod ustvrdi dr Perovic , on to lako i dokaze.
Војин Грубач Ако је сигуран у то што прича нека уђе у полемику, до сада је то избјегавао. Ево, нека се осврне и прокоментарише састанак у Загребу који је био 1943. "Martovski pregovori su bili pregovori između predstavnika NOVJ i Wehrmachta o razmeni zarobljenika i eventualnom prekidu neprijateljstva, započeti početkom marta 1943. godine. Partizani, opkoljeni sa svih strana u sred četvrte neprijateljske ofanzive, ponudili su Nemcima primirje i borbu protiv četnika. Partizansko- nemački pregovori su potom nastavljeni u Sarajevu i Zagrebu. Partizanski pregovarači, najistaknutiji ljudi pokreta - Milovan Đilas, član Politbiroa, Koča Popović, komandant Prve proleterske divizije i Vladimir Velebit - pregovarali su ne samo o razmeni zarobljenika već i o obustavljanju operacija, izjavljujući da bi se čak tukli protiv Engleza ukoliko se oni iskrcaju u Jugoslaviji. (Branko Petranović)
Петрановић, страна 286. http://www.znaci.net/00001/92_4.pdf
 
Фотографија корисника Војин Грубач

Saturday, July 4, 2015

“Orthodox Celts” и Влахбанац у геномима Камонака




Након што је објавио прилично растрзани текст о Ивану Црнојевићу, јавио ми се Мирослав Ћосовић са молбом да тај текст прокоментаришем. И тако је настала ова полемика, која дотиче и област генетике којом се Ћосовић бави на аматерском нивоу. Да напоменем, по тој генетској теорији сваки човјек има само једну хаплогрупу која говори о томе ко му је био далеки предак. Анализом ДНК, или тачније његове мушке компоненте – Y хромозома који се преносе искључиво са оца на сина, одређује се какав тип хаплогрупе има појединац, што говори о његовом прапоријеклу по мушкој линији. И тако, иде полемика…

Генетска формула влахбанског гонича

Мирослав Ћосовић: Грубач, знамо да нема те науке коју не познајеш, сигурно ћеш сад објавити контрааргумента и скроз ме уништити “чињеницама”. Баци неко логицирање да се сви смијемо! (Линк текста: Великан: Иван Црнојевић најзначајнија личност црногорске историје- 02. 07. 2015)

Војин Грубач: Ћосовићу, иако си самоубијеђени “влахгенијални” Влахбанац- у тексту имаш огромне пропусте, јер си навео да је Иван Црнојевић као вазал Османлијама плаћао харач, али ниси и то да је Иван- да би показао оданост и признање врховне власти новом турском султану, 1485. године свог најмлађег – четрнаестогодишњег сина Станка (Станишу) послао султану као таоца. Турци су младог Станка преобратили у ислам,  том приликом је добио име Скендербег, а потом постао најгори турски владар Црне Горе, познат по стравичном терору над Катуњанима.

Осим тога, у тексту наводиш да је Иван имао влашко или албанско поријекло, а у генетици си доказао и келтско поријекло подловћенаца, Зећана, које си у том тексту заборавио. Зашто?! Дакле, ниси у стању да сублимираш двије науке којим се аматерски бавиш, па самим тим их ненаучно интерпретираш. Спомињеш да су Цетиње Власи настањивали, да је Иван подигао манастир пресвете Богородице, али не наводиш да је Влашка црква на Цетињу посвећена рођењу Богородице подигнута 1450. године од прућа и облијепљена блатом, на мјесту гдје су се већ налазили стећци. Сам почетак твог текста “Црнојевићи су или влашког или арбанашког поријекла” ме је бацио у грохот и севдах, и уљепшао јутро. Сада ти само недостаје да истражиш поријекло куце Ивана Црнојевића, која је “по Дубровачим изворима” била влахбански гонич, са генетским садржајем: 29.2 одсто далматинер, 27 одсто шарпланинац, 9.4 одсто ирски сетер, 9.2 одсто анадолски лав, 7.4 одсто руска берзаја и 17 одсто од пасмине луталица. И даље ти у генетици Црне Горе недостаје 17 одсто генома које кријеш, јер је госпођа мр Славица Вујовић на том папиру који ти је дала пролила кафу, а потом је тај дио документа вјероватно пас изио. Свима се жалиш да те прогањам текстовима, а сада ме молиш да ти прокоментаришем текст. Како можеш да тражиш да те и даље прогања прогонилац, није ми јасно? Тим прије, што се и ти и Драшко Ђурановић плашите да ми објавите текст, али ме позивате да коментаришем. Није ваљда? Ако напишем чак један коментар на твоја истраживања о Црнојевићу- може се десити да ти се почну смијати и сердари са гувна државотворства – господа Гувњари!

Хаплогрупa “незнани- јунаци”

Мирослав Ћосовић: Стално нешто трабуњаш о генетици, хајде да те видимо како одговараш на текстове који се баве чистом историјом? Немогуће да и то немаш у малом прсту, сви знамо да си свезнадар. Само ти напиши твој “научни” текст да се сви прво фино насмијемо, па ћу ти одговорити! Но изгледа да твоја матична кућа ИН4С више неће да објављује твоје небулозе.

Војин Грубач: Ћосовићу, ја сам за два дана у по пар сати истраживања више сазнао о хаплотиповима него ти који се представљаш као неки генетичар, што ми се свиђа јер је симпатично. Ни дан данас не смијеш рећи гдје ти је нестало 17 одсто генома Црне Горе, што ме наводи на закључак да се ради о хаплогрупи “незнани- јунаци”. А могао си назвати телефоном мр Славицу Вујовић са Катедре за биохемију Природноматематичког факултета у Подгорици, која ти је дала податке, па да се не проваљујеш пред јавношћу. Умјесто тога се, као хронични губитник, нешто често самопроглашаваш побједником. То је исто као да почнеш да се бавиш професионалим боксом, па послије нокаута на поду ринга сањаш да си побиједио и добио боксерски појас World Boxing Association (W.B.А.). Само би ти недостајао чувени коментатор Данило Стојановић као судија у рингу, па да ти, док летиш преко конопаца, побједнички диже руку док плебс у публици умире од смијеха. Са таквим судијом, Данилом Комитом који је са голубовима мира на рукама и глави отишао у горе да ненасилно протестује против Јенкија који су окупирали Црну Гору, ти би имао све шампионске појасеве професионалног бокса: W.B.A.; W.B.C.; I.B.F.; W.B.O.; W.P.B.F; I.B.O! Био би славан и уважаван од истомишљеника- господе Гувњара. Укратко, ако желиш да се осврнем на твој текст- то може бити текст на Аналитици. Увијек могу написати текст иа ПЦНЕН и ИН4С али реакција мора бити на порталу који је твој текст објавио, а особито ако ме молиш да реагујем. Дакако, да би се то десило неопходно је да савладате страхове и ти и Драшко Ђурановић. Какви сте то ви Црногорци, мјешавина разних хаплогрупа, ако се плашите?

Дупло голо- голи Влахбанац

Мирослав Ћосовић: Ја сам сакрио тих 17%? Самопрогласио сам се? Нијесам богоми, него си ме ти прогласио – јер си потврдио, аминовао да нијесмо Словени!

Војин Грубач: Ћосовићу, до дан данас ниси рекао гдје је нестало тих 17 одсто генома, који припадају смјехотресној хаплогрупи “незнани- јунаци”? Да ниси, случајно, истог поријекла као и Дејвид Коперфилд, чувени илузиониста, који је прошао кроз Велики кинески зид, одушевивши планету? Ја сам убијеђен да је Камонако земља чуда, јер се осим контраверзних бизнисмена из ниоткуда појављујеш и ти, као контроверзни генетичар, увијек спреман да на порталу Аналитика направиш генетски “салто мортале”. Тако се и десило нешто необично- наиме, доказао си да не постоји нација којој припадаш. Његош такву појаву контраефекта код неспретних прегалаца описује стиховима: ”Јунаку се чешће пута хоће ведро небо насмијат грохотом”! Па и у тексту о Црнојевићу, као и у претходним текстовима, доказујеш да су Црногорци мјешавина Албанаца и Влаха- Влахбанци! У даљем “научном раду” си непрофесионалним бављењем генетиком фрагметирао поријекло Црногораца до непостојања, очигледним грешкама у тумачењу материје. Заиста треба бити малер у генетици па да поништиш своје корјене, али и то се лако дешава када си као самозвани генетичар нестручан. Осим нестручности, код тебе постоји лоша етичка димензија личности, па улијећеш у контрадикторности последично исмијавајући себе. Навешћу ти примјер, када си се у једном коментару пежоративно изражавао о Власима, говорећи подругљиво голи Влах, ја сам ти напоменуо да се тако не можеш изражавати јер испадаш смијешан ударајући себе каменом у главу. И рекао сам ти, Мирославе, “доказао си” историјски и “генетски” да си мјешавина Влаха и Албанца, па у пежоративном тумачењу испада да си амалгам голог Влаха (што је твој термин) и голог Албанца, те у резултату произилази да си дупло голо- голи Влахбанац. Тако себе доводиш у апсурдну и смјехотресну ситуацију, која се сигурно не свиђа нити твојим образованим, али вјечнио напаљеним и посрћућим- сердарима Гувњарима. Узгред буди речено, да ли ти је колега Драшко Ђурановић одлучио да буде Влах, или је Келт или Влахокелт?

Анадолски лав и генетско рушење природне Албаније


Мирослав Ћосовић: У демократији кад добијеш 51% освојиш власт. Ја писао текст и дао 75% мислио доста је, да не досађујем читаоцима, кад Шарлохерц се уфатио за сламуку. Ђе се, ђе су, сакрио си их, ђе су…? “Дављеник се за сламку фата” вели стара црногорска пословица. Ако моја нација не постоји, како може постојати тек твоја? Како? На фатаморгана бајкама? Голи Влах значи да сам хтио да кажем да у Херцеговини има толико Влаха, да су ти се преци само са Власима орођавали (а богоми и мени нешто слично). Дакле голи Влах значи – чисти Влах, но твоје логицирање је као и обично – “врхууунско”.

Војин Грубач: Ћосовићу, народ у Црној Гори чине 95 одсто Словени, по сопственом убјеђењу, и то је демократија. Ипак, ти сматраш да је демократија то што на основу 75 одсто генома можеш устврдити да у Црној Гори не живе Словени. Отвараш шампањац, славиш, а нешто не штима. Као прво, немогуће је да 10 одсто Словена словенизира 90 одсто осталих, осим по теорији Грубач- Јекнић, коју сам разрадио са господином Владаном Јекнићем у наступу доброг расположења. Као друго, имаш комплекс према Цетињанима, јер си доказао у тексту о Ивану Црнојевићу да су Цетињани Власи, а ти ниси тај. Не вјерујем да су Цетињани срећни што их називаш Власима, али ако могу то да истрпе онда и ти можеш да се наставиш шегачити с њима. Укратко, предложи сердарима Гувњарима да на свечаном гувну државотворства акламацијом демократски донесу одлуку да су грађани Црне Горе поријеклом Влахбанци, па да уживамо у том лудилу. Ипак, можете предложити да Влада финансира истраживања па да сваки грађанин Црне Горе сазна којег је поријекла. Има и варијанта да се свако изјасни шта је по поријеклу без трошења пара на анализу ДНК. Ти ћеш бити Влахбанац, ја по слободном изјашњавању ” Orthodox Celts”, а Данилу Стојановићу можемо предложити да буде анадолски лав.

Мирослав Ћосовић: Никоме ја не одређујем како ће себе да сматра и како ће да се изјашњава. Ово што ја пишем је НАУКА, заправо популаризација науке. Поријекло је једна ствар а како се неко данас изјашњава то је нешто сасвим друго и свако има право да се изјашњава како хоће. И нико нема право да се љути на НАУКЕ (историје, популационе генетике, етнологије).

Војин Грубач: Ћосовићу, то што пишеш није наука, већ карикирање науке и храмајућа политизација публицистике. Недостаје ти 17 одсто генома, а ти се правиш Тоша. Већ сам ти рекао, да је свима јасно да си фалсификовао, смањио проценат словенског хаплотипа, јер не подносиш Словене. Да је тај недостајући геном несловенски хаплотип, ти би тих- 17 одсто додао на 75 одсто, и добио 92 одсто несловенског хаплотипа. Још јаче би потврдио своју тезу, али се сада мораш скривати. Имаш комплекс од Словена иако живиш међу Словенима, а уједно имаш афинитет према Албанцима. Прогласио си хаплотип Е1б1б – Е-В13 арбанашким, а ја сам ти показао јединственим валидним документом од Перичића- да Албанаца на Косову који имају твој арбанашки геном Е1б1б – Е-В13 има само 43.85%, а у Албанији 23.6%. Других података нема, и то је факт. Лутајући наукама успио си да направиш смјехотрес Албанцима, а све из најбоље жеље да их афирмишеш на штету Словена. На крају је испало да 76 одсто Албанаца у Албанији и 56 одсто на Косову и Метохији немају албанско поријекло. Честитам! Срушио си Велику Албанију, коју називају од милоште Природна Албанија, и сви уживамо! А све демократски, како волиш рећи.

Сеоски специјалиста- коњским клијештима вади зубе!?

Мирослав Ћосовић: Па си се ти Шарлохерц нашао да ми кажеш да ја карикирам науку? Немам ја афинитет према никоме, једноставно, то је тако, чињенице су такве какве су.
Војин Грубач: Ћосовићу, карикирање науке је њена ненаучна презентација на скандалистичком нивоу. Када си рекао да је хаплгрупа Е1б1б арбанашка, ја сам ти навео да је она сјеверноафричка, и да је имао Адолф Хитлер. Уједно, те “арбанашке хаплогрупе” Е1б1б у Црној Гори има 27 одсто, Албанији 25.5 одсто, а у Србији има чак 20 одсто. Онда си се поправио, и рекао да је то модификација Е1б1б – Е-В13, а тај хаплотип има пет модификација сјеверноафричке хаплогрупе. Испало је да на Косову код Албанаца подгрупе Е-В13 има 43.85%, Е-М78 има 1.75%, Е-М81 има 0.90% а Е-М123 има 0.90% што укупно износи 47.4%. Тврдио си, по својој теорији, да Албанаца албанског поријекла на Косову има преко 50 одсто, а испало је 44 одсто. А то што је испало да 76 одсто Албанаца у Албанији нема тзв. арбанашког гена, већ има чак мање него код Црногораца, значи елегантно рушење Велике Албаније. Нема сумње, ја уживам у нуспојавама твојих интерпретација.
Исти случај је и са Власима, које опет политизујеш до самоуништења. Под Власима су се подразумијевали сточари и номади. Тај назив је у вријеме Отоманске империје био подругљиви назив за хришћане, независно да ли су православни или римокатолици. Како си Влахе лоцирао на територији гдје живе и муслимани, то су и муслимани испали Власи, па је шоу постао спектакуларан. И тако, направио си домино ефект, и порушио све играчке, па чак и оне које ниси хтио да дираш. Просто, не знаш шта радиш, рушиш а не зиђеш. Зато ти се и десило да си своје сународнике шутнуо из Словена, али их ниси удомио. Не можеш и немаш аргумената себе и њих стрпати у Германе, Романе, Анатолце, па си на крају дошао до позиције да си- Ништа, што је апсурд. Нема сумње да је историјска наука мултидисциплинарна прича, а не копање по папирима за скандалистички текст. Зато историчари с тобом уопште и не желе да разговарају. Јер ако уђу у тему твоје скрибоманије, то би било исто као да је стоматолог ушао у анализу текста о лијечењу зуба, чији је аутор земљорадник- који 20 година коњским клијештима вади покварене зубе по селу. Дакле, ако се бавиш публицистиком, нека то буде на академском нивоу- а не на нивоу жуте штампе.

Ћосовић: Хамзо капетане, ми смо Власи 29.2 одсто!

Мирослав Ћосовић: Шарлохерц, опет ватромет твојих небулозних логицирања! “Под Власима су се подразумијевали сточари и номади.” Историчари не могу са мном, јер бих их сатро документима и изјавама историчара – 10 пута јачих него што су они. Зато ти Шарлохерц пискараш бесмислице.

Војин Грубач: Видим како си их сатро, тако што си пао челенком о ледину. У том положају те могу прогласити шампионом само сердари са гувна државотоворства, али и Данило Комита, који се у шумама и горама ненасилно бори против америчке окупације Црне Горе, при чему му никако није јасно како то може бити окупација а да нема жандарма. Шапћу му птице са грана да се данас окупација врши компроматима на државни врх, да би могао беспоговорно да слуша, и дужничким ропством, а он кроз двоглед са брда тражи жандарме. Сличан си му и ти са својом науком. Заборавио си да Власима назовеш Далматинце, да не би наљутио Хрвате, али си Власима назвао Херцеговце, Бокеље, Бањане, Никшићане, Дробњаке, становништво Полимља и Романије, а у тексту о Ивану Црнојевићу и Цетињане. За све те народе тврдиш да нису Словени, а никако не можеш да објасниш како они говоре словенским језиком. Осим тога, нешто се не смијеш и не коментаришеш ситуацију да је назив Влах био погрдан назив за хришћане од стране Турака.

Мирослав Ћосовић: Напиши ти текст о свему томе, па да се смијемо опет, кад Шарлохерц почне да разматра историју!
Војин Грубач: Ето видиш, опет тражиш да се осврнем на твоју скрибоманију, а уједно ћеш причати да те прогањам. Нити на једно моје питање ниси одговорио, па чак и на последње о погрдном називу Влах од стране Турака. Има у Горском вијенцу психолошки осврт и реакција на тај појам од стране Његоша. Хамза капетан каже: “Ја сам бољи, чуј, Влаше, од тебе,…”, а Вук Мићуновић одговара: ”Какво Влаше, …”! Под утицајем твојих радова, у некој наредној ревизији Горског вијенца ће стојати да је Вук Мићуновић реаговао овако: ”Хамзо капетане, ти си шарлатан , па ћу те звати Шарлотурк! Ми смо Власи 29.2 одсто а Арбанаси 27 одсто, што је демократски већинских 56 одсто. Осим тога, Шарлотурку, Келти смо 9.4 одсто, Леванти и Малоазијати 9.2 одсто, Словени само 7,4 одсто а 17 одсто смо од незнаних јунака.” Послије тога би се Горски вијенац завршио, јер би Хамза капетан умро од смијеха, Вука Мандушића би убила кап, игуман Стефан би се “обратио у три лика” а кнез Роган се бацио са Ловћена них гудуре. Уживај Ћосовићу, текст за Аналитику је спреман- само остаје да набациш храбрости скупа са Драшком од Аналитиках!

Мирослав Ћосовић: Сва твоја “логицирања” су већ обрађена у мојим текстовима на Аналитици, а да не говорим о књигама. Сад, што су теби претешки моји текстови, па их заборавиш за 1 дан, то није мој проблем. п.с. Кнез Роган (ако је мислио на претка Рогановића) и Ћосо су била рођена браћа.

Војин Грубач: Ето видиш, од двојице браће они Ћосови одоше дијелом, са срећом, у Влахбанце. А ја сам ту да их лагано зезам са уживањем, тим прије што се бесконачно плаше само једног текста на Аналитици.

Мирослав Ћосовић: Прво. Ја не одлучујем што ће Аналитика да објави, ја пишем у просјеку један текст мјесечно или у два мјесеца и то је све. Друго. Не може Аналитика да објављује твоје бесмислице, то можеш само пријатељима да даш, па те они трпе иако сви знају да твоја пискарања немају ама баш никакву, никакву доказну снагу.

Војин Грубач: Ћосовићу, ако тражиш и јавно и на инбоксу да реагујем на твоје текстове, тада се на њих реагује тамо гдје ја желим. Наравно, могу реаговати на ПЦНЕН или ИН4С, али у овом случају је то Аналитика. Да моји текстови немају тежину не би дизао скандале да те прогањам, а потом звао да текстом реагујем на њих. Укратко, опредијели се! У том смислу ти си само дјелимично личност, а у већем дијелу феномен једног времена, необична појава.

Thursday, July 2, 2015

Ниje светац холандски бут, који се суши на Његушима

Аутор:

 
Када је изашао текст г. Мирослава Ћосовића у Аналитици под називом – “Да ли је Св. Василије Острошки био Србин?”, прво што је у очи падало је била недореченост и једносмјерност текста. Игром околности, на ФБ зиду Душка Ковачевића, имао сам прилику да са г. Ћосовићем полемишем на ту тему, коју смо и раније опсуђивали.
У претходој полемици на исту тему, прије него што је објавио текст, ја сам Мирославу скренуо пажњу да – “свеци нису холандски бут који се потом суши на Његушима„, те да нелогичним постављањем одређених тема и факата може само доживјети да га људи мање уважавају као историчара у покушају.
Умјесто колумне, представљам дијалог, у којем је, између осталих, учествовао и г. Филип Ивановић, изванредни интелектуалац, који боље од многих познаје проблематику о којој се говорило. У сваком случају, тема је била интересантна, и било је неопходно због јавности да се неке ствари темељније разјасне. И тако, иде полемика…

Ћосовић: “Неко” је посрбио неписмене Црногорце и Херцеговце

Мирослав Ћосовић – Свако се на нешто позива, а ја на ћирилична дубровачка документа из 17. вијека, дакле – на најбоље могуће изворе. У тим документима не помињу се Срби у Херцеговини, само Власи. Ја ту ништа не могу. То је историја. Дакле, ако су јако образовани Иво Андрић и Емир Кустурица као формиране особе промијенили националност, зар је тешко било у првој половини 19. вијека посрбити 99,9% неписмене Црногорце и Херцеговце?
Војин ГрубачМирослав је “отишао у севдах”, и побркао све лончиће. Само овом тезом – ”Један од главних аргумената Амфилохија Радовића да Острог припада Српској цркви је његова честа тврдња како је св. Василије Острошки био Србин из Херцеговине”, је промашио текст. Господине Ћосовићу, Св. Василије Острошки је припадао Српској цркви, јер није могао припадати нити једној другој. И то од пострига и монаштва до мјеста епископа, на које је хиротинисан од стране искључиво и само пећких партијарха. Никад му епархија није била у Црној Гори, јер је у Црној Гори у то вријеме митрополит био Мардарије. Св Василије Острошки је служио искључиво на турској територији, и  учествовао у страдању народа чији је био пастир.
manastir ostrog Ниje светац холандски бут, који се суши на Његушима
Мирослав Ћосовић – Тачно Грубач, али као светац је препознат у црногорском народу, а не у српском.
Војин Грубач – Епископ Василије Острошки је имао у сусједству епархију којом је управљао митрополит Цетињски Мардарије. Мардарије је пао у вјери, дјелимично отишао из православља, јер је примио конкордат од Ватикана и постао унијат. Св.Василије је био велики противник унијатства. Када је као монах дошао на Цетиње, исти тај Мардарије га је протјерао са Цетиња због антиунијатског става, и са Цетињем и Мардаријем је тада прича завршена. Тако је Мардарије отишао у ништа, јер су послије њега све његове одлуке о конкордату биле одбачене, а Св. Василије је тамо гдје је, више у будућности…
Мирослав Ћосовић – Богоми Грубач, има врло утемељених доказа да је и св. Василије како кажете „пао у вјери“ и да је прихватио унију.
Војин Грубач – Што се тиче тога “у којем је народу препознат као светац”, то најочигледије говори сила вјерника који долазе под Острог, а и литије у Никшићу које организује Митрополија. Не вјерујем да те тамо има…

Ћосовић: Власи су били Бањани, Никшићи, Гацко, Требиње….

Мирослав Ћосовић – Грубач, опет садашњицом покушавате да надомјестите недостатак историјских чињеница. Пошто сте ви Херцеговац, ова документа вас сигурно живо интересују, да видите које су народно име носили ваши преци. Напомињем Грубач, документа је објавио Србин Комар, документа су ћирилична, из Дубровачког архива, првокласни историјски извори. Ђе су Срби Грубач?
У писму дубровачком кнезу и властели од 10. марта 1648. године Михо Кувељић пише: “… с коијем се здружи речени Сефер и пође, који бјеше диго глас да ће отуда из влашке земље недомак (!) Сарајева упутити се ходити у Оцињ.“ (Горан Комар, Писма Миха Кувељића дубровачкој влади – Кандијски рат 1646. до 1662. године, Херцег Нови, 2010, страна 34).
Stara Crna Gora 02 Ниje светац холандски бут, који се суши на Његушима
На истој страни Кувељић у још пар реченица ово исто понавља, помиње влашку земљу, као неко општепознато географско подручје, а то је заправо цијела Херцеговина и шире.
На страни 58 исте књиге је писмо Кувељића Дубровчанима од 26. августа 1648. године, ђе каже: “И тако јоште ствар оста докле дође Али бег Бегзадић капетан Новски с Љубомира и остале аге из Влаха…“ Љубомир је село поред Требиња. Па 15. новембра исте 1648. Кувељић пише: “Исто је по Требињу и на ина мјеста по Власима…“ (страна 76). Кувељић је дакле Требиње дефинисао као влашко мјесто, а село Мркоњићи ђе је Свети Василије рођен, је и данас у општини Требиње. Те 1648. године Св. Василије Острошки је имао 38 година.
Кнезу и властели дубровачкој 15. августа 1651. године Михо Кувељић пише: “… што се минутијех годишта час учини кадији у оно доба када се долу прид градом убии један Влах од Бањана…“ (Горан Комар, Писма Миха Кувељића дубровачкој влади – Кандијски рат 1646. до 1662. године, Херцег Нови, 2010. страна 117). Бањани су тада спадали у Херцеговину, као и у другим документима, у Бањанима се увијек наводе Власи, све док по природном слиједу нијесу припали Црној Гори, а Срби су и у Бањанима и у Херцеговини измишљени у 19. вијеку – кад и у Црној Гори.
Горан Комар је 2011. у Херцег Новом објавио књигу “Ћирилична документа Дубровачког архива: Прилог историји свакодневног живота на тромеђи Дубровника, Требиња и Новог 1504. – 1795.” Има много помена Влаха, нпр. у писму дубровачкој Влади од 8. децембра 1697. године које је вјероватно писао Нико Кувељић (син Миха) каже се: “Власи овдишњи и горњи, опета свиколици на прешу спра(в)љају имабашадуре њихове у Млетке…“ (страна 133).
Доњи Власи су Власи који живе у Херцеговини ближе Јадрану, а Горњи Власи су Власи сјеверних планинских дјелова – Дробњаци, Власи Полимља, Романије… У истом писму, мало касније, каже се: “Рече ми један пријатељ не од мале крије, јере без знања ђенералова учинио је пијену Буровић по себи да не давају пандури пасавати у Конавле Никшићем и друзијем Власима ваше интраде узимати…“ (иста књига, страна 133).
Никшићи су много пута у документима називани Власима, па тако и овђе. Деветог марта 1676. године Михо Кувељић пише кнезу и властели дубровачкој: “И опет подмећу Влахе из ове Драчевице…“ (иста књига, страна 344).
Драчевица је била нахија која је обухватала подручје од Херцег Новог до Рисна и сва села уз тај појас обале и села у залеђу. Нема тамо Срба тада, само Власи. Осмог априла 1697. Нико Кувељић пише властима дубровачким: “И како није овди бешкота бокуна у фундику Власи плаћени који су на Требињу и по друзијема постима и у Попову писали су једне оштре књиге…“ (иста књига, страна 467). Дана 7. 12. 1697. год. Нико Кувељић је писао властима дубровачким. Опис писма дао је Горан Комар и нема потребе цитирати из писма, поред овог Комаревог описа: “Нико Кувељић кнезу и властели дубровачкој о радости овдашњих Влаха поводом успјеха царске армије у Босни, што дијеле и житељи Брда, Црне Горе и Албаније.“ (иста књига, стране 473 и 474)
Нико Кувељић је 25. марта 1698. писао Дубровчанима: “Неки Власи из Гацка дођоше“ (иста књига, страна 479). И у Гацком су Власи, наравно. Па писмо од 3. августа 1698. истога Ника Кувељића: “Зато је у великој смутњи и жалости неизреченој за кога се харву и у фавор му дају књиге Пераштани, Паштровићи, Будљани, Власи од Грахова и од (д)ругдје инђе.“ (иста књига, страна 480)
Сва ова првокласна документа су дакле из 17. вијека, истога вијека у ком је живио Св. Василије Острошки и међу овим документима нема ниједан једини помен о Србима. Има још много докумената која нам исто казују као и ова. Уопште, никада нијесам видио ниједан помен Срба у Херцеговини у 17. вијеку. Вјероватно постоје помени Срба и Словена у 17. вијеку у Херцеговини, али у неким другоразредним изворима.
Војин ГрубачГосподин Ћосовић би поцрногорчио и оне који нису Црногорци, већ Херцеговци, рецимо, али уједно био и против давања црногорског држављанства људима који су поријеклом из Црне Горе, а који му нису по вољи. Господине Ћосовићу, погледајте шта сте написали:”Бањани су тада спадали у Херцеговину, као и у другим документима, у Бањанима се увијек наводе Власи, све док по природном слиједу нијесу припали Црној Гори, а Срби су и у Бањанима и у Херцеговини измишљени у 19. вијеку – кад и у Црној Гори.”
Stara Crna Gora 06 Ниje светац холандски бут, који се суши на Његушима
Знате, ово је смијешно – “били су Власи док нису припали Црној Гори”!? Па ваљда су припадањем Црној Гори остали Власи, ако су били Власи, или како!? Зато г. Ћосовићу, Његош би рекао, “јунаку се често пута хоће ведро небо насмијат грохотом”! Доказивањем да Власи нису Срби управо сте негирали црногорску нацију, и доказали да у Црној Гори живе некакви Власи, те мијењајте назив државе.
Мирослав Ћосовић – Господине Грубач, Бањани су ушли у црногорску нацију, а црногорска нација је мјешавина више старосједјелачких етнија. А то ионако знате напамет, научио сам Вас, одавно.
Војин Грубач – Господине Ћосовићу, ви никога ништа не можете научити. Ево, кажете “црногорска нација је мјешавина више старосједјелачких етнија”. Ако је тако, тада прихватите  по истом принципу да су и Срби “мјешавина више старосједилачких етнија”, а из тога извуците закључак да су Срби они који се тако осјећају.
Рецимо, и ја сам “микс” Ћосовићу, Херцеговац поријеком из Цуца од Кривокапића. А Цуци су, колико ми је познато, већим дијелом насељени из Херцеговине, те ето мјешавине идеалне, која нема везе са Вашом мјешавином. Мирославе, кад научите да се границе религија, нација и државних граница не поклапају, тада ћете ослободити тај терет на души и постати слободан човјек.
Мирослав Ћосовић – Грубач, ја никоме не спорим да се данас изјашњава како му воља, нити сам икад спорио. Моји се текстови односе на прошлост, историју, а не на садашњост. Свети Василије Острошки није био Србин по народности, то је једно, а данас може да се изјашњава свако како му је воља.
Stara Crna Gora 08 Ниje светац холандски бут, који се суши на Његушима
Војин ГрубачЋосовићу, шта је био Св Василије по националности, то је само он знао. Ви ту можете нагађати. Ако не спорите ником да се изјашњава како му воља, а то сте рекли, тада не спорите право Св. Василију да је он по свом избору био јерарх Српске цркве, али тачније Пећке патријаршије. И не спорите чињеницу да је он служио изван Црне Горе, те да му је епархија била на територији Отоманске империје.
Ни Брда нису била у саставу Црне Горе у временима Св. Василија Острошког, већ су ушла вијек послије, рече протојереј ставрофор Брајовић. Уосталом ево те изјаве у цјелости:„Испада да је Свети Василије Јовановић, градивши манастир заправо био државни намјештеник општине Даниловград, која није узгред речено ни постојала средином 17. вијека, или можда државе Црне Горе, којој ће Брда приступити вијек послије“, казао је протојереј ставрофор проф.др Борис Б. Брајовић, редовни професор Филозофског факултета у Никшићу и некадашњи декан Православног богословског факултета у Фочи.”
Ћосовићу, ја не знам да ли видите колико вам је конструкција слабашна?

Филип Ивановић: Појам Влах нема везе са етничком припадношћу

Мирослав Ћосовић – Није Василије српски светац, него црногорски. Он је светац постао у црногорском народу, Црногорци су га препознали као свеца. Замислите да неко Св. Леополда Мандића из Падове (поријеклом Новљанина), великог италијанског свеца, прогласи за црногорског свеца?!? Светац припада оном народу који га као таквог препозна. Тако је Василије Острошки црногорски, а не српски светац.
Филип ИвановићЗначи, Црногорци поштују Србина као свеца. Катастрофа, какав народ, присваја туђе. А Леополд је сигурно Италијан.
Мирослав Ћосовић – Прочитајте текст господине Ивановићу, нема ни говора о томе да је Василије Острошки био Србин.
Филип Ивановић – Прочитао сам и нисам укапирао, је ли Црногорац или Влах? Или Херцеговац? Или Италијан? Или Келт? Или Турчин?
Мирослав Ћосовић – Србин није!
Филип Ивановић – Али, шта је?
Мирослав Ћосовић – Оно што тврди клер СПЦ, то није!
Филип ИвановићАли кога брига шта нешто или неко није, битно је да се зна шта јесте. Ево хипотетички, да Ћосовић безецује неку муслиманску дјевојку, којој је жива баба од стотину љетах, она би својој унуци рекла:”Нећеш ваљда за Влаха!“ И притом та баба од стотину љетах, стара муслиманка, никакву разлику не прави помеђу: Срба, Црногорацах, Брђанах, Херцеговацах – сви су они њој Власи
Stara Crna Gora 07 Ниje светац холандски бут, који се суши на Његушима
Мирослав Ћосовић – Па свима које сте набројали Ивановићу, влашка етничка компонента је доминантна у њиховом народном бићу.
Филип Ивановић – Као што рекох, појам Влах је врло широк и нема везе с етничком припадношћу. Теорије о том имену су разне, неки кажу да је раноњемачког поријекла и да је означавала Римљане и оне који су припадали римском културном и политичком простору. Неки тврде да одатле потичу топоними Валонија у Белгији, Валис у Швајцарској, Корнвол у Британији итд. Касније су термин преузели погранични народи, па на старословенском Влах значи странац, извањац. Друга теорија је од египатске ријечи феллах која значи земљорадник, а неки тврде да је то комбинација ријеци valles (долина) и аqуа (вода), што опет упућује на земљорадњу. Дакле, термин је толико широк и распрострањен по Европи, да кад за некога на овим просторима кажете да је Влах исто је као да кажете да је хомо-сапиенс.

Живко Андријашевић – Српска свијест у Црној Гори изворни црногорски производ

Војин Грубач – Мирослав доказује шта неко није, а шта је неко он не зна, јер се запетљао у теоријама. Мирославе, шта је био чувени архимандрит Арсеније Гаговић, игуман Пивског манастира, који је ишао у Цариград код султана да добије ферман за Пиву?
И уопште, Мирославе, изађите из парола, и почните да причате. Рецимо, ваши истомишљеници тврде да је због тога што је Пећка патријаршија била на територији Отоманске империје, СПЦ била Турска црква. Ако је Св. Василије Острошки био хиротонисам од СПЦ, коју називате Турском црквом, а Арсеније Гаговић ишао за ферманом у Цариград, тада улазите у нови конфликт- јер морате и Св. Василија и архимандрита Арсенија прогласити турским јерарсима. И тако, кренете са једним циљем, а онда се оклизнете и главом у провалију.
Мирослав Ћосовић – Грубач, тај чувени Гаговић је 1803. у Трсту објавио велику пјесму о биткама Црногораца против Бушатлије. Ђе су Срби у пјесми? Је ли проблем што их нема то што Сима Сарајлија још није био пристигао на Цетиње?
Филип ИвановићКао што сам већ говорио, ова аргументација је на нивоу – у Подгорици постоји робна кућа „Подгоричанка“, ето доказа да Подгоричани нису ни Црногорци ни Срби. Па нису се сви Срби борили против Бушатлије, него Црногорци, зато се они и помињу. Има ли Брђана?
Војин Грубач – Наравно да је објавио пјесму о борбама Црногораца против Бушатлије, јер су тада Црногорци били другачији него што сте Ви данас, Мирославе. Да су били као Ви, те пјесме не би било, већ нешто друго. Од дрвета не видите шуму, даћу вам примјер…
Stara Crna Gora 05 Ниje светац холандски бут, који се суши на Његушима
Др. Живко М. Андријашевић је у огледима “Српство у Црној Гори” рекао следеће: “Српство у Црној Гори, односно, свијест да Црногорци припадају српском народу, јавља се у 18. вијеку, када владике из династије Петровић Његош почињу да за своју политичку идеју траже упориште у митском насљеђу које је углавном баштинила Српска православна црква. Опредјељивање за то насљеђе било је неминовно, јер у то вријеме они за неко друго насљеђе готово и нијесу знали.”
Мирослав Ћосовић – Па ето Грубач и Живко се слаже да је српство од скора, он то помјера у 18. вијек. Ипак истина је да је прије Симе Сарајлије српство у Црној Гори безначајно. Андријашевић хоће да каже да се српска национална мисао помаља у 18. вијеку, назире. Са тим се такође слажем, али српство у ЦГ је прије Сарајлије, безначајно.
Војин Грубач – Ћосовићу, да ли сте видјели овај детаљ у пасусу Андријашевића…”Опредјељивање за то насљеђе било је неминовно, јер у то вријеме они за неко друго насљеђе готово и нијесу знали.”
Филип Ивановић – Кад је један амбасадор Румуније био у посјети Цетињу, показали му и Влашку цркву, он сав одушевљен вели ево Румуни насред Цетиња! Доста је требало да му се објасни да то код нас једно с другим нема везе…
Мирослав Ћосовић – Наравно Грубач, слажем се са тим, по вјерској линији је то било.
Војин Грубач – Дакле, прије тога никаквог наслеђа није ни било, али су мимо наслеђа врло јасни поступци, дакле припадност католичанству или исламу, православљу и Пећкој патријаршији. Пећке јерархе не можете црногорчити, мада … Пећка патријаршија је била пар година у краљевини Црној Гори, па теоретски можете, зар не?
Мирослав Ћосовић – Грубач, једном попу/калуђеру много је важнија вјерска припадност него народна, тако је углавном било и са цетињским владикама.
Војин ГрубачЋосовићу, али Андријашевић у тим огледима каже да је српска национална припадност била у подловћенској Црној Гори ширена директно од Цетињске митрополије. Ево пасуса:”Код већине Црногораца свијест о српској националној припадности знатније се почела учвршћивати тек током 19. вијека, и то најприје у оном дијелу Црне Горе који је био под директним политичким утицајем Цетињске митрополије. О широкој распрострањености те свијести у 18. вијеку или раније, ми немамо релевантних историјских извора, што не значи да је уопште није било.”
Филип Ивановић – Па у то вријеме није ни било националних држава, појам националности је био потпуно непознат, француска револуција се десила тек крајем 18. вијека. Прије тога се етничка припадност рачунала по језичким и вјерским обиљежјима. Неће ваљда неко рећи да су овдје некад живјели Дукљани, Зећани, Црногорци, Брђани, Рашани и сви били различитих нација. То је све био истокрвни, једнојезички и једновјерни народ. Појам нације се дефинише управо у периоду кад Петровићи почињу српску националну „политику“. И тада су били потпуно у складу са својим временом.
Војин Грубач – Додатно, Мирославе, Андријашевић каже:”Српска свијест у Црној Гори несумњиво није била појава коју су црногорски владари из породице Петровић-Његош затекли утемељеном и снажном у црногорском друштву, већ је била појава коју су они сами развијали и учвршћивали. С друге стране, погрешно би било тврдити да им је српска свијест наметнута од некога споља или да је неки извањац унио ову свијест у Црну Гору. Напротив, српска свијест у Црној Гори изворни је црногорски производ, али се не може спорити да су за њено снажење увелико заслужни и неки извањци.”
Мирославе, из овог бих издвојио и подвукао да је Андријашевић рекао- да је “српска свијест у Црној Гори изворни црногорски производ”. Ако вам се не свиђа тај “производ” прошлости, и најславнијих Петровића, који је и данас јак, тада је јасно да се морате одрећи свега што је било на тој линији.

Мирослав Ћосовић има проблем, некакву кризу идентитета 

Војин ГрубачФилипе, убиједити Мирослава да Влах нема везе са етничком припадношћу исто је што и убиједити га у то да је Стојан Ковачевић, највећи херцеговачки јунак, који је сахрањен у Никшићу – Херцеговац. Мислим на саборни храм Св. Василија Острошког у Никшићу, којег називамо манастиром, гдје је са једне стране храма гроб “највећег херцеговачког јунака Стојана Ковачевића”, а са друге “највећег црногорског јунака Новака Рамова Јововића”.
Филип Ивановић – Видим ја да је узалудна прича. Али то тако бива код научника чије све фусноте стану у пар линкова.
Војин Грубач – Мирослав има проблем идентитета, некакву кризу идентитета. Има одређене чињенице, које је нашао и прочитао. па почне да их слаже претурањем тако да се та конструкција сама од себе руши. Ја сам Мирославу већ једном рекао, да је грађевински инжењер он би кров уградио у темеље, зидао зидове прозорима, на мјесто прозора поставио ВЦ шоље, а терасу поплочао тапетима.
Филип Ивановић – Нестаде, оде човјек на “Аналитику”, тамо је свој на своме…
Војин Грубач – Друга страна Мирославове приче је бјекство од реалности, која је катастрофална. Умјесто да послије референдума Црна Гора постане цивилизована и независна држава, она је постала крпа о коју ноге отире америчка амбасадорка у Подгорици- која је прави господар Црне Горе. Осим тога, Црна Гора је економски уништена, а Мирослав је најављивао да ће бити “као Монако”. Можда је мислио не некакав Монако послије замљотреса и пожара. То је бјекство од реалности, одлазак у унутрашњи конфликт.
Stara Crna Gora 03 Ниje светац холандски бут, који се суши на Његушима
Филип Ивановић – Војине, само му Црну Гору и НАТО не дирај!
Војин Грубач – Умјесто тога, Филипе, предочићу један дио текста Андреја Фурсова, руског историчара, социолога, публицисте…
Др. Андреј Фурсов каже:“Механизам психоисторијског рата је једноставан. Агресор проучава тип животне дјелатности, дјелатност друштва на кога спрема психоисторијски напад, одређује базне елементе, њихово међусобно спајање – елементе који носе смислене конструкције и на њима засновану слику свијета. Открива социјалне групе, потенцијалне савезнике или, као минимум, проводнике, транслаторе агресије, од којих се формира пета колона, а затим почиње методично наношење комбинованих спољно-унутрашњих удара по материјалним и духовним животним основама друштва мете. Главни задатак у тој етапи је да се створи психоментални хаос, „растројство у главама“, да се посумња у значај сопствених вриједности, своје историје, да се одвуче пажња на трећеразредне проблеме. Један од начина је организовање фалш позиција и фалш дискусија (конзервативци-прогресивци, државници-либерали и сл.), које имају, у најбољем случају, однос према прошлости, али никако према садашњости. Ради се о подметању реалних дискусија у фалсификованом друштву, одвођење јавног мнења у зону имитације и хаоса.“
Мирослав Ћосовић – Грубач, мора ли свако у Црној Гори да се бави НАТО пактом, економијом и дневном политиком? Жао ми је, ја то и не пратим. Само читам наслове, а на текстове и не улазим. Видим да се опозиција уситнила и што сад? И ја да то коментаришем, нема ко други поред мене?
Војин Грубач – Што се мене тиче, Ћосовићу, на првом мјесту је економија, јер без добре економије иде сиромаштво, криминал, наркоманија, кршење свих права. Држава у коју се кунеш је престала бити самостални међународни фактор само због сиромаштва. Кућа гори, а баба се чешља. Да је бар то чешљање избалансирано, него се чешља да сиђе с ума.
А што се тиче теме, свеци нису само ових или само оних народа, већ вјерника ма којем народу припадали. Св. Василије је светац и Срба и Црногораца и свих осталих православних народа, па чак и муслимана и римокатолика који долазе пред ћивот. Укратко, Мирославе, промашили сте тему, јер не видите очигледно. А вјероватно би љепше било да се забринете- зашто је власт Црне Горе постала америчка, а не народа који у њој живи, рецимо…